Opmaak & typografie

Lay-out

Een goede opmaak en typografische elementen zorgen ervoor dat de informatie makkelijk toegankelijk is. Deze lopen als een rode draad doorheen het communicatieproces (online en offline) van jouw onderneming. Denk hierbij aan de opbouw van een brochure, een lettertype uit de huisstijlgids en de weerspiegeling van je logokleuren.

Om op te vallen in de ‘massa’ is het belangrijk om de opmaak en de typografie af te stemmen op jouw bedrijf. Zo straal je een professionele, authentieke en onderscheidende uitstraling uit.

Een flyer heeft behoefte aan een totaal andere opmaak dan een brochure of een folder. Online media vergt een andere vormgeving dan printmedia. Als grafisch ontwerpstudio waken wij over dit proces en zorgen wij ervoor dat (ongeacht welke media) je boodschap duidelijk correspondeert met je doelgroep. 

Een lettertype en een opmaak vertellen veel over een bedrijf en dient nauwkeurig gekozen te worden, zodat deze constructief kan worden ingezet in al communicatiekanelen. 

Wij begeleiden jou bij de keuze van kleur, papier, lettertypes en opmaak. Je kan te allen tijde rekenen op professioneel en deskundig advies.

Belangrijke opmaak tips

  • Sluit het lettertype aan bij de onderneming?
  • Heeft het bedrijf nood aan een strak of speels lettertype?
  • Is het lettertype geschikt voor zowel een flyer als een brochure zonder dat de kern van de boodschap afneemt? 
  • Werd er rekening gehouden met de leesbaarheid?
  • Past het lettertype bij het gekozen logo? 
  • Wordt het lettertype doorgetrokken naar de website? 
  • Komt de opmaak niet te 'druk' over? 
  • Kan de doelgroep in één oogopslag zien wat het bedrijf te bieden heeft?

Opmaak boeken en tijdschriften

Opmaak & typografie

Image